USA medical CEYLON CINNAMON kapszula 60 db

USA medical CEYLON CINNAMON kapszula 60 db
3 990 Ft

Egységár: 66,5Ft/db

Organikus, valódi Ceyloni fahéj őrleményből készült kapszulás étrend-kiegészítő.

Részletek

Kiváló minőségű, igazi Ceyloni fahéjat tartalmazó készítmény

A CEYLON CINNAMON étrend-kiegészítőnk minden kapszulája az értékes és 100% organikus ceyloni fahéjfa kérgének őrleményével készül, mely nem összekeverendő a boltokban fűszerként kapható, és alacsonyabb ár fekvésű étrend-kiegészítőkben fellelhető Cassia típusú fahéj őrleménnyel.

Fontos tudni, hogy nem minden fahéj egyenlő. A legtöbb fahéj, amelyet az élelmiszerboltok polcain találsz, nem más, mint a Cassia fahéj, mely nagy mennyiségben fogyasztva mérgező lehet a májra, nagyon magas a kumarin tartalma miatt. A ceyloni fahéj „valódi” vagy „igazi” fahéj néven is ismert, kiemelkedően magas az antioxidáns tartalma és nagy mértékben különbözik a Cassia fahéjtól.

Tudtad?

A Ceyloni fahéjról röviden


A fahéj egy nagyon finom illatú és ízű alapanyag, a Cinnamomum fahéj fákból nyerik ki. A belső kéreg csíkjait addig szárítják, amíg fahéj pálcikáknak vagy „tollnak” nevezett tekercsekké nem görbülnek. Ezeket végül egészben csomagolva, vagy porítva, őrleményként értékesítik. Ennek a fűszernek az egyedülálló tulajdonságait az illóolajok és vegyületeik adják, különös tekintettel a fahéj amaldehidre. (1) Ez a vegyület adja a fahéj ízét és aromáját, valamint felelős számos egészségügyi előnyéért.

Érdekesség a fahéjról, hogy az ókorban nagyra értékelték. Királyhoz méltó ajándéknak számított! Évezredek óta különböző kultúrák világszerte a fahéjat alkalmazzák az egészségügyi problémák széles skálájának enyhítésére. Ezért sem meglepő, hogy a több ezer éves hagyományokra visszatekintő Ájurvéda természetes orvoslás is fő alapanyagként tekint rá.

Édes illatú fűszerként a fahéjat mindenki ismeri. Hazánkban leginkább a téli hónapok, a karácsonyi sütik és italok fűszere. Viszont a világ más tájain akár édes és sós ételeket is fűszereznek vele. A fahéjnak különböző fajtái vannak, de mind közül a legértékesebb a ceyloni fahéj, mely eltérően a többitől világosabb, ízesebb és az emberi szervezet számára több fontos tulajdonsággal bír, melyeket évtizedek óta vizsgálnak a kutatók.

Bár a fahéj általában a finom illatáról és ízéről juthat első sorban eszünkbe, az elmúlt években egyre többen ismerték fel a benne rejlő egészségügyi előnyöket is. A fahéj használata évezredekre nyúlik vissza, úgy, mint fűszer és az akkori orvoslásban alkalmazott összetevő. A mai napig számos tanulmány publikációja lát napvilágot a fahéj egészségügyi hatásairól, többek közt vizsgálták már a vércukorszintre kifejtett előnyeit. Ezen kívül az is kiderült, hogy igen magas antioxidáns tartalommal bír, ami miatt párhuzamot vontak a gyulladások lehetséges kezelése és a fahéj étrend-kiegészítők fogyasztása között.

Kutatások a fahéj egészségünkre tett hatásairól

A fahéj tele van erős antioxidánsokkal, például polifenolokkal (1), (2), (3). Az antioxidánsok megvédik a testedet a szabad gyökök által okozott oxidatív károsodásoktól. Egy tanulmányban, amely 26 fűszer antioxidáns aktivitását hasonlította össze, a fahéj egyértelmű nyertesnek bizonyult, még az olyan „szuper élelmiszereket” is felülmúlta, mint a fokhagyma és az oregánó. (4). Valójában annyira erős, hogy a fahéjat természetes élelmiszer-tartósítószerként lehet használni (5).

Kutatások és tanulmányok készültek a ceyloni fahéj diabetes betegségre gyakorolt hatásáról, így egyes esetekben használata lehetséges alternatív módja lehet a cukorbetegség és inzulinrezisztencia kezelésének, mivel serkenteni az inzulin-szerű aktivitást és ezáltal javulhat a glükóz metabolizmusa a májban. (6, 7)

A ceyloni fahéj egy másik vizsgálata alátámasztotta gyulladáscsökkentő, antioxidáns hatását is, mely arra mutat, hogy immun-támogató tulajdonsága miatt is érdemes fogyasztani. (8)

A ceyloni fahéjjal kapcsolatos farmakológiai kutatások egészen 1975-ig nyúlnak vissza, ahol a szív és érrendszerre, valamint az emésztőrendszerre gyakorolt hatását is vizsgálták. Ezen kutatásokban arra a következtetésre jutottak, hogy a ceyloni fahéj támogathatja a szív-és érrendszeri funkciókat, és hozzájárul az egészséges szívműködéshez, valamint a vérnyomás normál értéken tartásához a fahéjsav gyulladáscsökkentő hatása révén. (9)

Az Ann Arbor-i Michigani Egyetem Élettudományi Intézet kutatási adjunktusa, Jun Wu által vezetett kutatásban a tudósok azt tapasztalták, hogy a fahéj vegyülete befolyásolja az anyagcserét. A kísérletekből kiderült, hogy a cinnamaldehid nevű vegyület közvetlen hatással van a zsírsejtekre. A termogenezis néven ismert folyamat során a vegyület arra készteti az adipocitákat, hogy elkezdjék égetni a korábban raktározott zsírt. Yun Wu azonban óvatosságra int az elhízással kapcsolatos fogyasztás miatt, ugyanis további kutatásokra van még szükség a cinnamaldehid felhasználásának tökéletes módjának kidolgozásához a termogenezis kapcsán az esetleges mellékhatások kiküszöbölése miatt. (10)

A ceyloni fahéj fogyasztása a megfelelő adagolás mellett biztonságos, mert az ismert fahéj fajták közül a ceyloni fahéjnak van a legkisebb kumarin tartalma. Ennek ellenére tartós fogyasztása esetén a vérhígító szereket szedőknek feltétlenül szükséges kikérni kezelőorvosuk véleményét. (11)

Az egyik kutatást idézve;

“A fahéj akár egy alapvető eleme is lehetne a megelőzés célú táplálkozási stratégiának krónikus, neurodegeneratív betegségek esetén. Mivel a fahéj nem toxikus, valamint egy gazdaságos, természetes összetevő, a fahéjban gazdag étkezés kritikus szerepet tölthet be a lassan kiteljesedő metabolikus-, és neurológiai rendellenességek megelőzésében.” [12]

Miért érdemes elkerülni a magas kumarin tartalmú fahéj készítményeket?

A kumarin egy olyan anyag, aminek édes aromája és íze van, ezért régen néhány alkoholt készítményt is ezzel ízesítettek. Viszont ma már tudják, hogy nagy mennyiségben fogyasztva a kumarin káros hatással van szervezetünkre. A nagy dózisú kumarin fogyasztás májkárosodást, és kognitív problémákat, vagy tumorok kialakulását is okozhatja, rövid távon pedig émelygést, hasmenést, és fejfájást okoz. A kumarin leginkább a fahéjban, az őszibarackban, zellerben és az eperben van jelen, de gyakran kozmetikumokhoz, és vérhígító készítményekhez is hozzáadják.

A napi kumarin bevitel limit 0.05 miligramm/testsúlykilogramm. Amennyiben például a magas kumarin koncentrációval rendelkező Cassia fahéjból 1-2 teáskanálnyit fogyasztunk, már meghaladjuk vele az ajánlott maximális napi kumarin bevitelt.

Ezért érdemes olyan fahéj készítményeket választanunk, melyek jó minőségű fahéjból készültek, mint például a ceyloni fahéj, melynek jelentősen alacsonyabb a kumarin tartalma, mint a szupermarketek polcain is megtalálható, fűszerként használt Cassia fahéj.

A Ceylon Cinnamon étrend-kiegészítő kapszula szedése nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, és változatos étrendet, és az egészséges életmódot!

Források:

[12] [4] Burak Yulug, MD and Seyda Cankaya: Translational perspective: is cinnamon a suitable agent for cognitive impairment and Alzheimer’s disease associated with brain trauma?. Neural Regen Res. 2019 Aug; 14(8): 1372–1373.
Összetevők:
Organikus Ceyloni fahéj  őrlemény, tömegnövelő szer (növényi cellulóz – kapszula héj).
Hatóanyagtartalom 2 kapszulában:
Organikus Ceyloni fahéj (Cinnamomum Zeylanicum) őrlemény (1200 mg)
OGYÉI Notifikációs szám – 26983/2021
Kiszerelés:  60 db
Ízhatása: semleges
Származási ország: USA
Adatok
Cikkszám
5999860835615